Könnyű kezelés

  • Nagyítás 100%
  • Betűméret 100%
  • Sorköz 100%
  • Szóköz 100%

A Hadházy Ákos által nevesített „Háziorvosi hálózat felállítása és működtetése” szerződés nem a hálózat felállításának költségeire irányult, hanem annak keretében került sor a háziorvosi praxisoknak a ténylegesen elvégzett többletfeladataik után járó díjazásainak a kiegyenlítésére. A közreműködő cég kiválasztása nyílt, európai uniós eljárásrendben lefolytatott közbeszerzési eljárás során, transzparens módon valósult meg. A Képviselő Úr által bemutatott „költségvetés” nem a projekt teljes költségvetését, hanem annak részleteiben kiragadott, nyilvános közbeszerzési tervét jelenti, amely alapján nem lehet a projekt teljes szakmai programjáról valós következtetéseket levonni.

Az EFOP-1.8.1-VEKOP-15-2016-00001 azonosítószámú, „Komplex népegészségügyi szűrések” kiemelt projektben új szűrésnemként a vastagbélszűrés országos bevezetésére kerül sor, amelynek megvalósításához elengedhetetlen a háziorvosi praxisok bevonása. A háziorvosi hálózat felállítására azért volt szükség, hogy a célcsoport minél nagyobb arányú szűrésbe vonása háziorvosuk aktív részvételével valósulhasson meg, ami jelentősen növelheti a részvételi hajlandóságot szemben a lakosoknak közvetlenül felkeresésével.

A háziorvosok a felmerülő többlet feladataikért díjazásban részesültek, hiszen tevékenységük során a napi munkavégzésen túli, valamint adminisztratív többletköltségeik keletkeztek. Ezen tevékenységüket – jogszabályi elrendelés híján - a társadalombiztosító nem finanszírozza.  A Hadházy Ákos által jelzett szerződés tehát nem a hálózat felállításának költségeire irányult, se nem a nyertes Vállalkozó által végzett munka ellenértékét mutatja, hanem a háziorvosi praxisok a ténylegesen elvégzett többletfeladataik után járó díjazásának kifizetésére. Ezekre a többlet adminisztratív feladatokra kapták pácienseik után az 1 000 Ft/páciens díjat.

A közreműködő cég a vállalt feladatai körében a vastagbélszűrési programhoz önkéntesen csatlakozott háziorvosi praxisokkal szerződést kötött, s a projekt által igazolt valós teljesítmények alapján végzete el a díjazások kifizetését. A közreműködő cég kizárólag a szervezési és egyéb adminisztrációs költségeit számolhatta el.

Hadházy Ákos azon felvetése, hogy a vállalkozó „az állam számítógépes nyilvántartó rendszerét” használta, félrevezető. Tekintettel arra, hogy a szűrésszervezés során személyes (egészségügyi) adatok kezelése történik a Nemzeti Népegészségügyi Központban (NNK), mint erre jogszabályban feljogosított intézményen belül, ezen szenzitív adatok kiadása harmadik fél részére szigorúan tilos, ezért a háziorvosi teljesítmények nyomon követését az NNK munkatársai végezték. A vállalkozó az esetszámokat kapta meg.

Képviselő úr következtetése a projekt vállalt eredményeiről nem helytállók. A 734.000 fős vállalás a vastagbélszűrés mellett további szűrőprogramokat is tartalmaz, továbbá függetlenül a vállalt esetszámtól, a projekt keretében tervezetten 2,5 millió 50-70 év közötti állampolgár részére biztosítjuk a vastagbélszűrést.

A vastagbélszűrési program keretében a mai napig 742.165 meghívólevél került kiküldésre a lakosok részére. Közülük ezidáig 255.797-en vették át páciens egységcsomagjukat.

A meghívólevelek kiküldése folyamatos, 2022 végéig valamennyi 50-70 év közötti állampolgár behívást kap a vastagbélszűrési programon történő részvételre.

Minden jog fenntartva © 2024 Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ
Mentés
Sütik testreszabása
A többi weblaphoz hasonlóan mi is sütiket használunk a weblap teljesítményének fokozására, amennyiben ezeket visszautasítja az oldal működése bizonytalanná válhat!
Mindent elfogad
Mindent visszautasít
Analytics
Az adatok elemzésére használt eszközök egy webhely hatékonyságának mérésére és működésének megértésére.
Google Analytics
Elfogad
Visszautasít